Projekti

Aktivnosti i suradnje

Za ostvarivanje svojih ciljeva Unija sudjeluje u radu stručnih povjerenstava i povezuje se s neovisnim, stručnim organizacijama i stručnjacima za pitanja potrošačkih prava, analiziranja i testiranja proizvoda i usluga

Od 31.3.-2. 4. 2025. održala se 1. konferencija od niza konferencija koje će se održat na temu zaštite potrošača u organizaciji Unije Potrošača Hrvatske kao krovna udruga za zaštitu potrošača u Hrvatskoj.

Projekt je dobio naziv „Kako Vam mogu pomoći… „, rečenica koju svi jako dobro znamo kada negdje dođemo.

Konferencija je održana u Hotelu Parentium- Plave Lagune u Poreč. Osim javnog sektora, na konferenciji su sudjelovali te održali svoje izlaganje državne institucije; HAKOM, Državni inspektorat, MINGO –  Europski potrošački centar Hrvatska, A1, HT, te privatne tvrtke Eos Matrix, Be-on.

Kroz panele su se izmijenila iskustva u radu reklamacijskih postupaka, kao i iskustva prigovorima potrošača, te kako poboljšat rad i suradnju državnih institucija i pružatelja javnih usluga.

Sljedeća konferencija je zaštita potrošača i reklamacije u hotelijerstvu, a održava se u listopadu 2025. godine u Hotelu Parentium. Očekujemo veliki odaziv s obzirom na to da će tada turistička sezona biti iza nas.

Projekt je osmišljen tako da se kroz niz edukacija/seminara i konferencija vrši edukacija zaposlenika kako postupat u slučaju reklamacija, te koja je zakonska regulativa, a i razmjena iskustva u svim sektorima sve sa svrhom bolje kvalitete i usluge prema krajnjem potrošaču.

Posebna zahvala svim davateljima usluga na prisustvovanju.

Spremni za prava potrošača

Trening trenera uz stjecanje europskog certifikata trenera malih poduzetnika        

Unija potrošača Hrvatske organizira za svoje stručnjake pohađanje treninga za trenere u sklopu sve europskog projekta Consumer Law Ready – Spremni za prava potrošača pod nazivom “Edukacija malih i srednjih poduzetnika iz prava potrošača u digitalnom dobu” uz mogućnost sjecanja certifikata lokalnog trenera. Trening se održava online 27.veljače 2025.g. putem MS teams platforme, a provodi ga certificirana nacionalna trenerica Suzana Kolesar. Više informacija upitom na consumerlawready.kolesar@gmail.com .

Program treninga uz vještine poučavanja odraslih , obuhvaća slijedeće module:
Modul 1. Što zakon kaže o zahtjevu za predugovorno informiranje ?
Modul 2. Pravo potrošača na odustajanje od ugovora ( 8, 14, 30 dana ili? )
Modul 3. Prava potrošača i jamstva ( zakonsko i komercijalno jamstvo )
Modul 4. Koje odredbe u ugovoru su nepoštene , a što je nepoštena poslovna praksa ?
Modul 5. Alternativno rješavanje sporova u RH i EU i on line rješavanje sporova.


Polaznici treninga dobivaju posebne priručnike za lokalne trenere, promotivni materijal za organizaciju svog
treninga treninga, pristup stranici projekta te mogućnost uključivanja u europsku mrežu lokalnih CLR trenera.

Food PRO

Korisne informacije i savjeti za potrošače




Potrošači su svakodnevno izloženi brojnim oglasima, voljno ili nenamjerno. Oglašavanje je često razlog zbog kojeg potrošači saznaju o postojanju određenih proizvoda koji im kasnije privuku pažnju na prodajnom mjestu. Međutim, oglašivačke poruke većinom predstavljaju proizvode s odabranim svojstvima koje proizvod prikazuju u najboljem svjetlu. Neovisno usporedno testiranje, koje provode potrošačke organizacije, ogledalo je za oglasna obećanja i predstavlja jedinstveni antipod sadržaju oglasa, a potrošačima daje nepristranu usporedbu kvalitete između testiranih proizvoda. Usporedno testiranje, koje provode nezavisne potrošačke organizacije, stoga je vrlo djelotvoran alat koji povećava transparentnost na tržištu, omogućava informiranje potrošača i donošenje boljih odluka o izboru kupnje, ali ne nužno i skupljih.

Food PRO projekt usmjeren je na razmjenu najboljih saznanja iz prakse i izgradnju kapaciteta za daljnji i dugoročni razvoj potrošačkih organizacija u šest zemalja regije CESEE – u Austriji, Češkoj, Hrvatskoj, Mađarskoj, Slovačkoj i Sloveniji. Cilj je projekta izgradnja kapaciteta i osnaživanje timova za provođenje istraživanja tržišta i neovisnih usporednih ispitivanja prehrambenih proizvoda, s ciljem da organizacije za zaštitu potrošača postanu suverene u provođenju ovih aktivnosti, uključujući učinkovitu komunikaciju, razmjenu znanja i iskustva i suradnju sa etabliranim potrošačkim organizacijama u regiji.

Na taj će način potrošačke organizacije koje sudjeluju u projektu osnažiti svoje kapacitete, a potrošači steći bolji uvid u svoja potrošačka prava te ojačati povjerenje u potrošačke organizacije. Projekt uključuje provođenje usporednog testiranja žitarica za doručak. Sama provedba testiranja omogućiti će manjim organizacijama aktivno sudjelovanje u svim postupcima u praksi dok će potrošačima omogućiti provjeru rezultata te samim time i usporedbu različitih proizvoda. Nakon rezultata usporednog testiranja proizvoda, projektne potrošačke organizacije tražiti će i dobiti odgovor na pitanje postoji li dvostruka kvaliteta naizgled identičnih proizvoda na različitim tržištima Europske unije. Konačni rezultati projekta biti će objavljeni u svibnju 2021. godine.


Padobran

Znanjem do financijskog oporavka




Pandemija COVID-19 uzrokovala je posljedice za gospodarstvo koje će utjecati na svakodnevni život mnogih građana u Hrvatskoj. U razdoblju gospodarske krize i recesije nastupa neizvjesnost, smanjuju se prihodi poduzeća i ti faktori posljedično utječu na visinu primanja i rast nezaposlenosti.

U zadnjem tromjesječju 2020. očekuju se značajniji negativni efekti pandemije COVID-19, u vidu rasta nezaposlenosti i smanjene potražnje na tržištu rada kao izravnog efekta kraće turističke sezone, ograničavanja rada pojedinih djelatnosti, prestanka vladinih mjera potpore poduzetnicima ali i očekivane kontrakcije osobne potrošnje građana. Procjene analitičara su različite, ali realno je za očekivati smanjenje prihoda zaposlenika u sektorima koji su najviše pogođeni te porast broja nezaposlenih i blokiranih građana. Hrvatska udruga banaka (HUB), već niz godina provodi edukativne aktivnosti u području financijske pismenosti koja je u doba krize od presudne važnosti. Sve do 2012. godine Udruga je s bankama članicama provodila besplatne radionice za građane o upravljanju osobnim financijama, koje je pohađalo oko 1.600 građana u više hrvatskih gradova.

Stoga, u suradnji s medijima te partnerima iz privatnog i javnog sektora, HUB planira provesti društveno odgovornu kampanju, odnosno edukacijski projekt koji će sadržavati različite oblike savjetodavne podrške i edukacije za građane.


„IMAŠ PRAVO“ #yourEUright

Putovanje u paket-aranžmanu, promjena banke i transparentnost bankovnih usluga te povrat kupljene robe u roku od 14 dana tri su teme informativne kampanje Europske komisije o pravima potrošača u Hrvatskoj



Zagreb, 26. kolovoza 2019. – Danas na Ljetu na Štrosu u 17 sati započinje kampanja Europske komisije „IMAŠ PRAVO“ koja će hrvatskegrađane informirati o pravima koja kao potrošači ostvaruju u Hrvatskoj i u ostalim državama članicama Europske unije. Kampanju je osmislila Glavna uprava za pravosuđe i potrošače Europske komisije, a odvijat će se u 10 država članica EU, uključujući Hrvatsku. U sklopu kampanje pokrenuta je i web stranica (https://europa.eu/youreuright/home_hr) na kojoj građani mogu saznati koja su njihova prava i kako ih koristiti. Kampanja „Imaš pravo“ u Hrvatskoj će se odvijati od kolovoza 2019. do proljeća 2020. i pokrit će tri ključne teme: putovanje u paket-aranžmanu, promjena banke i transparentnost bankovnih usluga te pravo na povrat kupljene robe u roku od 14 dana. Budući da su ciljna skupina kampanje građani u dobi između 18 i 35 godina, društvene će mreže biti jedan od ključnih komunikacijskih kanala kampanje s porukama označenim s #yourEUright. 

#yourEUrighthttps://europa.eu/youreuright/home_hr
Predstavništvo Europske Komisije u Hrvatskoj https://ec.europa.eu/croatia/home_hr