Projekti

Aktivnosti i suradnje

Za ostvarivanje svojih ciljeva Unija sudjeluje u radu stručnih povjerenstava i povezuje se s neovisnim, stručnim organizacijama i stručnjacima za pitanja potrošačkih prava, analiziranja i testiranja proizvoda i usluga

Korisne informacije i savjeti za potrošače

Potrošači su svakodnevno izloženi brojnim oglasima, voljno ili nenamjerno. Oglašavanje je često razlog zbog kojeg potrošači saznaju o postojanju određenih proizvoda koji im kasnije privuku pažnju na prodajnom mjestu. Međutim, oglašivačke poruke većinom predstavljaju proizvode s odabranim svojstvima koje proizvod prikazuju u najboljem svjetlu. Neovisno usporedno testiranje, koje provode potrošačke organizacije, ogledalo je za oglasna obećanja i predstavlja jedinstveni antipod sadržaju oglasa, a potrošačima daje nepristranu usporedbu kvalitete između testiranih proizvoda. Usporedno testiranje, koje provode nezavisne potrošačke organizacije, stoga je vrlo djelotvoran alat koji povećava transparentnost na tržištu, omogućava informiranje potrošača i donošenje boljih odluka o izboru kupnje, ali ne nužno i skupljih.

Food PRO projekt usmjeren je na razmjenu najboljih saznanja iz prakse i izgradnju kapaciteta za daljnji i dugoročni razvoj potrošačkih organizacija u šest zemalja regije CESEE – u Austriji, Češkoj, Hrvatskoj, Mađarskoj, Slovačkoj i Sloveniji. Cilj je projekta izgradnja kapaciteta i osnaživanje timova za provođenje istraživanja tržišta i neovisnih usporednih ispitivanja prehrambenih proizvoda, s ciljem da organizacije za zaštitu potrošača postanu suverene u provođenju ovih aktivnosti, uključujući učinkovitu komunikaciju, razmjenu znanja i iskustva i suradnju sa etabliranim potrošačkim organizacijama u regiji.

Na taj će način potrošačke organizacije koje sudjeluju u projektu osnažiti svoje kapacitete, a potrošači steći bolji uvid u svoja potrošačka prava te ojačati povjerenje u potrošačke organizacije. Projekt uključuje provođenje usporednog testiranja žitarica za doručak. Sama provedba testiranja omogućiti će manjim organizacijama aktivno sudjelovanje u svim postupcima u praksi dok će potrošačima omogućiti provjeru rezultata te samim time i usporedbu različitih proizvoda. Nakon rezultata usporednog testiranja proizvoda, projektne potrošačke organizacije tražiti će i dobiti odgovor na pitanje postoji li dvostruka kvaliteta naizgled identičnih proizvoda na različitim tržištima Europske unije. Konačni rezultati projekta biti će objavljeni u svibnju 2021. godine.

Znanjem do financijskog oporavka

Pandemija COVID-19 uzrokovala je posljedice za gospodarstvo koje će utjecati na svakodnevni život mnogih građana u Hrvatskoj. U razdoblju gospodarske krize i recesije nastupa neizvjesnost, smanjuju se prihodi poduzeća i ti faktori posljedično utječu na visinu primanja i rast nezaposlenosti.

U zadnjem tromjesječju 2020. očekuju se značajniji negativni efekti pandemije COVID-19, u vidu rasta nezaposlenosti i smanjene potražnje na tržištu rada kao izravnog efekta kraće turističke sezone, ograničavanja rada pojedinih djelatnosti, prestanka vladinih mjera potpore poduzetnicima ali i očekivane kontrakcije osobne potrošnje građana. Procjene analitičara su različite, ali realno je za očekivati smanjenje prihoda zaposlenika u sektorima koji su najviše pogođeni te porast broja nezaposlenih i blokiranih građana. Hrvatska udruga banaka (HUB), već niz godina provodi edukativne aktivnosti u području financijske pismenosti koja je u doba krize od presudne važnosti. Sve do 2012. godine Udruga je s bankama članicama provodila besplatne radionice za građane o upravljanju osobnim financijama, koje je pohađalo oko 1.600 građana u više hrvatskih gradova.

Stoga, u suradnji s medijima te partnerima iz privatnog i javnog sektora, HUB planira provesti društveno odgovornu kampanju, odnosno edukacijski projekt koji će sadržavati različite oblike savjetodavne podrške i edukacije za građane.

Putovanje u paket-aranžmanu, promjena banke i transparentnost bankovnih usluga te povrat kupljene robe u roku od 14 dana tri su teme informativne kampanje Europske komisije o pravima potrošača u Hrvatskoj

Zagreb, 26. kolovoza 2019. – Danas na Ljetu na Štrosu u 17 sati započinje kampanja Europske komisije „IMAŠ PRAVO“ koja će hrvatskegrađane informirati o pravima koja kao potrošači ostvaruju u Hrvatskoj i u ostalim državama članicama Europske unije. Kampanju je osmislila Glavna uprava za pravosuđe i potrošače Europske komisije, a odvijat će se u 10 država članica EU, uključujući Hrvatsku. U sklopu kampanje pokrenuta je i web stranica (https://europa.eu/youreuright/home_hr) na kojoj građani mogu saznati koja su njihova prava i kako ih koristiti.
 
Kampanja „Imaš pravo“ u Hrvatskoj će se odvijati od kolovoza 2019. do proljeća 2020. i pokrit će tri ključne teme: putovanje u paket-aranžmanu, promjena banke i transparentnost bankovnih usluga te pravo na povrat kupljene robe u roku od 14 dana. Budući da su ciljna skupina kampanje građani u dobi između 18 i 35 godina, društvene će mreže biti jedan od ključnih komunikacijskih kanala kampanje s porukama označenim s #yourEUright.
 

#yourEUrighthttps://europa.eu/youreuright/home_hr
Predstavništvo Europske Komisije u Hrvatskoj https://ec.europa.eu/croatia/home_hr